18 augusti 2010

4 enkla sanningar

1. Jag har inte tandborsten på toletten
Anledning: Jag har fått för mig att om någon bajsa på toan så kommer det bajspartiklar på tandborsten och att jag sedan borstar mina tänder med dom. grows!
2. Jag är fruktansvärt rädd för gäddor
Anledning: När jag var liten så älskade jag Peter Pan & Pippi. Som liten fäljde jag med mormor upp till Härjedalen för att besöka hennes bror, jag var kanske 4 år vid den tiden. I alla fall så skulle vi ut och fiska och mormors bror fick napp.. en gädda. Mormor skulle hjälpa till och fånga in den med håven, men var inte den smidigaste. Jag såg gäddan och började böla rejält. Sen dess har jag inte gillar sjöar. Ärligt talat så badar jag inte ens i dom. Det har varit undantag den här sommaren eftersom jag kämpat emot min rädsla på grund av värmen. Men nu på senare dagar så har jag insett varför jag varit så rädd. Jag trodde det va en krokodil. Ni vet den i Peter Pan. Inte så konstigt att man sket på sig ?
3. Jag delar upp maten när jag har lite kvar på tallriken,så jag inte äter ojämt. Till exempel ; om jag äter pommes och korv så ser jag till att det är t.ex. 5 korvbitar och 5 pommes kvar. Är det 5 korvbitar och 11 pommes kvar så delar jag upp så det blir 2 pommes till varje korvbit och äter upp den som blir över innan jag äter det uppdelade högarna.
Anledning: Jag har faktiskt ingen aning, antar att det är ett tix
4. Volymen måste vara en jämn siffra, annars ryser jag i hela kroppen. Höjer eller sänker någon volymen och jag ser att volymen står på till exempel 15 så måste jag ändra den så den står på 14 eller 16.
Anledning: Don't ask me why..

puss/e

1 kommentar: