20 augusti 2010

muffintjuv!

Skulle nyss gå in i köket och ta mig en av mina muffins som jag gjorde igår. Till min stora förvåning så har någon varit och snyltat i plastpåsen som dom ligger i. Och då menar jag inte snyltat på det vanliga sättet. Nej! påsen va sonder biten eller sönder riven.. och någo har gnagit på en muffins precis vid håller på påsen. Ja, nästan hela muffinsen var uppäten, iaf alla blåbär. Första tanken va att det var en fågel som var inblandad i det hela, men en fågel inne? när alla dörrar och fönster är stängda? nej.. andra tanken var att det kanske var en mus som var den stora boven. Sedan slog det mig... KATTEN?!
What? sedan när började katter förstöra plastpåsar och käka muffins? Dom måste sett riktigt goda ut iaf! Vad gör man, inte skäller man på katten iaf. Det går iofs inte nu när man inte tog na på bar gärning. Jag skrattar åt det, rätt charmigt om man frågar mig. Selma aka muffintjuven.





okej, det var kanske inte en hel muffins..
men nästan?!


puss/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar